Advertisement

אספקט - אזרח של העולם || Aspect - Citizen of the World

אספקט - אזרח של העולם || Aspect - Citizen of the World כתיבה וביצוע: תמיר רביבי
פייסבוק: facebook.com/aspect.rap

הפקה מוסיקלית: טהר שפי
פייסבוק: facebook.com/ToharShefi
אינסטגרם: tohar.tohar.tohar
יוטיוב:

סימפול מהנאום של יצחק רבין בכיכר מלכי ישראל.


סימן הרובה השבור נלקח מארגון War Resisters' International, שפועל לעולם ללא מלחמה


מילים [רבין]:
[אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית]

לא מאמין במיסיונריות, היא מרוחה בדם.
בשמה המצאנו את הרעיון של שנאת חינם,
לא מאמין במדינות, בגזעים או בעדות,
המצאתם את הגבולות בתור תירוץ למלחמות.
מעמדות זה השחה מהנושא האמיתי,
עסוקים בלטפס על הסולם החברתי,
דורכים אחד על השני, לא מסתכלים למטה,
אם אתה רוצה ללמוד תשכח את כל מה שידעת,
מערכות חינוך שוטפות לילדים את המוח,
ממציאים שקרים, מאכילים אותם בכוח.
אם מישהו לא נכנס בקלות אל המסגרת,
אז נותנים לו ריטלין ואז התודעה נשברת.
מלמדים אותנו תאוות בצע מלידה,
לאן שלא תלך מוכרים לך אושר בקופסה,
תקנה עד שתהיה שמח, אם זה לא עובד,
הבעיה היא רק בך, בסוף עוד ילד מתאבד.

[יש אויבים לשלום, הם מנסים לפגע בנו]

הם לא רוצים את האמת
כשאת המציאות קשה מידי לשאת,
אני אהיה זה שתמיד מוכן לתת לך עזרה,
כולם רוצים תמורה, אז כל פרצוף הוא מטרה
רוצה שהחברה, תהיה חברה,
בכל מובן, כולם ביחד מרגישים לבד,
למדנו לא לסמוך על אף אחד, אני מוכן,
להיות חלק משינוי, וזה יקח זמן,
המהפכה התחילה והשיר הזה סימן,

כשכולם רואים צבעים דתות, נטיות ומין
אני רואה רק בני אדם וקצת קשה לי להבין,
את השנאה. תיכנס לנעליים של הבן אדם מולך,
ואולי תוכל לתת לו לאהבה.
אף פעם לא הייתה סיבה טובה למלחמה,
אז זה הזמן לשנות פה את צורת המחשבה.
כשמישהו שואל אותי למה אני נלחם,
בשביל אחר, אני מבין שחסרה פה הבנה.
אזרח של העולם, וכשמישהו נפגע,
אז מישהו פוגע בכולנו כחברה.
נולדנו לעולם מלא טירוף בלי הכוונה,
כולם טועים ולכולם קשה לבקש סליחה,
יותר קשה לסלוח אבל לסלוח זה חוזקה,
כי זה לא אומר לשכוח, זה לתת לעצמך
להתקדם, להיות הפתרון ולא הבעיה,
בסוף זה ישתלם, אני נשבע.

הם לא רוצים את האמת
כשאת המציאות קשה מידי לשאת,
אני אהיה זה שתמיד מוכן לתת לך עזרה,
כולם רוצים תמורה, אז כל פרצוף הוא מטרה
רוצה שהחברה, תהיה חברה,
בכל מובן, כולם ביחד מרגישים לבד,
למדנו לא לסמוך על אף אחד, אני מוכן,
להיות חלק משינוי, וזה יקח זמן,
המהפכה התחילה והשיר הזה סימן,

כשנולדנו שמו לכולנו אטמי אוזניים,
בבית ספר הם לימדו אותנו לעצום עיניים,
לא נופל בפח, תצטרף למהפך,
במערכת לא הוגנת משחקים מלוכלך,
וזה משחק מאוד פשוט, זה לנצח או למות,
ויש לנו רק קלף אחד, קוראים לו אחדות.
כי לבד, אין לנו סיכוי.
המלחמה בעיצומה ועתידנו כבר שבוי.
כשכולם מסתכלים על צבע עור ומעמד,
הם לא רואים שהממשלה פה לא סופרת אף אחד,
דמוקרטיה כבר מזמן זה לא שלטון העם,
כי השלטון שולט בידע והידע - אצלם.
שוויון בפני החוק אבל החוק שייך להם,
והוא מוטה לאינטרסים של מיעוט, אז כשאתם,
דואגים לכסף כדי להביא הביתה לחם,
הם יושבים באחוזות שהם קנו על חשבונכם.

הם לא רוצים את האמת
כשאת המציאות קשה מידי לשאת,
אני אהיה זה שתמיד מוכן לתת לך עזרה,
כשכולם רוצים תמורה, אז כל פרצוף הוא מטרה
אני רוצה שהחברה, תהיה חברה,
בכל מובן, כולם ביחד מרגישים לבד,
למדנו לא לסמוך על אף אחד, אני מוכן,
להיות חלק משינוי, וזה יקח זמן,
המהפכה התחילה והשיר הזה סימן,
להילחם

[אני מאמין שיש סיכוי לשלום, סיכוי גדול, וחייבים לנצל אותו, למען אלה שאינם עומדים פה, והם רבים בעם]

aspect,אספקט,היפ הופ,hip hop,ראפ,rap,

Post a Comment

0 Comments